WIEL GOES MARATHON !!!

23 oktober 2013 - Venlo, Nederland

Wat een zomer hé !   Na een wisselvallig voorjaar, toch een schitterende sportieve zomer gehad. Eind oktober en het blijft maar doorgaan, geweldig.  Daar wordt Wiel wel blij van !  Zoals ik jullie vertelde in augustus, was 20 oktober de 1/2 Marathon van Amsterdam aan de beurt.  Dus kaartje van Kruidvat en op naar de hoofdstad.  Afgelopen zondag stond ik dan eindelijk aan de start bij het Olympisch Stadion in Amsterdam.  Wat een ambiance, hier werd zelfs ik een beetje stil van, mensen die mij kennen, weten, dat er dan echt iets aan de hand is.   De hele wereld was samengekomen, 17999 sportievelingen en ik alleen voor de 1/2 (21,2 km) Marathon, uit Spanje, Italie, Frankrijk, Brazilie, USA, allerhande  Reutekneut uit Scandinavie, naast mij liep zelfs een vederlicht Chinees feetje helemaal overgekomen uit Taiwan om te dwarrelen over het parcours.  Allerhande taaltjes vlogen me om de oren onderweg,  Duitsers waren natuurlijk ook naar het grootste loopfeest van Nederland gekomen, om mal wieder  richtig leer zu laufen. De aankomst in het Olympisch Stadion  was supergaaf.  Eg wel. Volle bak. En die medaille, van een schoonheid, zoals ik er nog geen had.  Niet dat het heel belangrijk is, maar eerder opmerkelijk, naarmate ik ouder wordt ga ik telkens een stukje sneller.  Tijdens de Venloop 2 uur 15 min, in A'dam 2 uur 8 min.  Typisch is ook, dat je op zondag als een topatleet langs de Amsterdamse grachten  rent en een dag later de rollator van je oude vader moet lenen.  Wat was ik stijf zeg en spierpijn kan ik jullie zeggen.  Beetje losfietsen vandaag.  Rotterdam in April vond ik  al top, maar Amsterdam was toch van een andere categorie, had het niet willen missen.  En nu, na 2 halve marathons, wat overigens neer komt op 1 hele marathon, wil ik toch een poging wagen en  de "stoute"gympies aan trekken voor de hele Marathon van Rotterdam op 13 april 2014, dus ongeveer 2 weken voor mijn nieuwe start naar Rome.  Nu een weekje rust en dan vooruit met de geit.  Na een mooie zomer hoop ik op een heerlijke  frisse winter met zoveel mogelijk heldere droge dagen, dat terwijl Nederland  met een flinke welvaartsdeuk opgescheept zit waarvan de schade maar moeilijk herstelbaar blijkt en we moeten gaan wennen aan  Sinterklaas  en "Witte"Piet."    Alles went, zelfs als je een marathon rent.   Ik wens jullie een mooie eindejaarstijd toe,  blijf gezond en stay cool.           Wiel

1. Ria Hermans:
    tsjakka!!!!!!!
    succes Wiel met de voorbereidingen.
    ria
  2. Marianne Heijnen:
    25 oktober 2013
    Det hes se weer good gedoan! Bin trots op dich!
  3. Annemie De Kleermaeker:
    25 oktober 2013
    Geweldig Wiel,dich bis neet te evenaren,neet opgave zoel ik zegge,dien kopke op de foto sprik bookdeile,super!!
  4. Lon marco en sem:
    25 oktober 2013
    De uitdrukking klopt; Wie alder wie ......
    Iets um trots op te zien!!!!
  5. Eef en Benny:
    25 oktober 2013
    ❤️ Super! Weej zien trots op dich pap!!
  6. Charlotte Frankort:
    28 oktober 2013
    Prachtig verhaal om te lezen, wat is dat waanzinnig tof om mee te maken. Het is hard werken en het vergt veel discipline en doorzettingsvermogen om dat te rennen. Ik wens je veel succes met de voorbereidingen voor de hele marathon, dat doe ik je zeker niet na!
    Gr. Charlotte
  7. Emmelie:
    29 oktober 2013
    Daag Wiel,

Knap gedaon. Sportief menke. As ik dich taege kom is't altied laupend, rennend of fietsend!!! Doon 't dich neet nao.
    Hild dich waal jonk. Succes en gank zoe door.
    Groetjes,
    Emmelie
  8. Marco:
    11 december 2013
    Are YOU ready to enroll to GP Fausto Coppi 2014? It's time-:)
    Ciao Marco, Italy