ZOMER MET DEUKJES !

25 september 2017 - Venlo, Nederland

Hallo allemaal,

Is de zomer nu al voorbij, denk ik.  Ja het lijkt er wel op. Tegenwoordig vind ik het in juni al jammer als de zomer in september eindigt, zeker als je zo'n mooie juni maand als dit jaar had. Met een gemiddelde temperatuur van 18,0 °C tegen normaal 15,6 °C eindigde juni 2017 op een gedeelde eerste plaats in de rij van warmste juni maanden sinds 1901.   Dagen achter elkaar 30oC , kan mij niet lang genoeg duren, want als eenmaal de R in de maand komt dan Raak ik uit mijn Ritme, mijn biologische klok vertoont dan ritmestoornissen , de verhouding  is zoek tussen lichaamstemperatuur en buitentemperatuur, je moet je weer warmer gaan kleden, telkens een laagje erbij, wat een rompslomp, geef mij maar teenslippers ,een T shirtje en een korte broek.  Elke avond die thermostaat weer omhoog en nog een graadje erbij. Om 6 uur is het pikkedonker, ik zou het niet erg vinden als de aarde in de zomer eens een tijdje stil zou staan, duurde de zomer gewoon wat langer. Klagen over de warmte in de zomer zal ik dus niet gauw doen, ik begrijp ook wel, dat vooral 80+ nog wel eens last hebben van te hoge temperaturen. Het gaat vaak ook erg snel op en neer. schommelingen van 20o omhoog en weer omlaag zijn geen uitzondering, het lichaam heeft het er moeilijk mee. Waar ik het ook wel steeds moeilijker mee krijg is de toestand in de wereld, gemiddeld een aanslag per maand op onschuldige mensen begint langzaam (wan)orde van de dag te worden, Berlijn,  Istanbul, Parijs 2x, Londen 2x, St. Petersburg, Stockholm, Manchester en Barcelona.  Primitieve bizarre ontwikkelingen met maximale tragedie, pijn en verdriet voor vele gezinnen. Intelligentie verliest terrein ten opzichte van emotie !  Internet en Twitter hebben ook zo z'n voordelen, wereldleiders die elkaar per whatsapp of tweet gezellig de huid vol schelden, linkse of rechtse uithaal, maakt niets meer uit, diplomaten kunnen allemaal naar huis, de taal is helemaal veranderd.  Zie je het al voor je, Trump scheldt dat verwend Noord Koreaans opgeblazen Michelin poppetje met z'n speelgoed raketjes  uit voor schele boksbal, die daarna  Trump weer nep Elvis noemt, het gaat maar door, dus los dat maar eens op als diplomaat, moet je van goede huize komen, je kunt t even proberen en met hem naar Specsavers gaan, even Apeldoorn bellen gaat zeker niet meer helpen.

Nog even tussendoor voor dat jullie het van anderen horen, na een onderzoek bij  mij is het zgn  "Ridiculous Syndroom" vastgesteld, ik wist niets van het bestaan. Door maatschappelijke ontwikkelingen die geen tred houden met de psychologische bagage van de mensheid verspreidt het zich als een virus.

Je schijnt dit te hebben wanneer je elke dag minimaal 10 dingen belachelijk vindt. Na een uitgebreid psychologisch onderzoek kreeg ik de uitslag, ik reageerde positief. Zo vond ik het b.v. belachelijk, dat men 200.000.000 euro betaalt voor een voetballer. Ook vond ik het belachelijk, dat er nog steeds een te grote kindersterfte is op deze wereld. Binnen 10 minuten zat ik boven de norm van 10.  Het syndroom kan ook extreem tegen je werken, zo zijn er bv mensen die 3x per dag sex belachelijk vinden, tijdens het onderzoek van de psychologe kwam naar voren, dat ik dat eigenlijk niet vond. Zo zie je maar. Het Ridicolous Syndroom verdwijnt over het algemeen niet meer, je wordt geadviseerd niets op te kroppen en vooral alles uit te kotsen, dus als je mij binnenkort  vloekend en tierend door Venlo ziet rennen of fietsen, laat me dan maar met rust, doe maar net of je me niet kent.

Natuurlijk zijn er ook leuke dingen tot nou toe dit jaar, op sportief vlak was ik al vroeg bezig dit jaar,   13 maart jl. voor de 2e keer de hele Marathon van Barcelona, weekje later de halve marathon Venloop, 2 april hele marathon van Rome, lekker veel op de racefiets gezeten in Zuid-Limburg,  in Juli  nog maar eens Alp d'Huez beklommen,  dagtoertje 120 km  St. Tropez naar Cannes  V.V.   Como beklimming  Madonna del Ghisallo incl. rondje Lago di Como.   https://nl.wikipedia.org/wiki/Madonna_del_Ghisallo

De marathon van Rome was na mijn Rome fietstour weer een hele maar wel zeiknatte belevenis, is als of je 42 km door een museum rent, even op bezoek bij de paus in Vaticaanstad daarna langs bij het Colosseum, gewoon alle belangrijke bezienswaardigheden even bekijken in een paar uurtjes tijd.  Wel 3 uur in de stromende regen moeten rennen, dat was ook een primeur voor mij.

Sportief was 2017  tot nu toe super genieten. Tom Dumoulin wint de Giro, daarna de geweldige huldiging in Maastricht,  Puppylandje Nederland grossiert in wereldkampioenen, Sven Kramer, Irene Wüst, Michael van Gerwen, daar is ze weer Daphne Schippers wat een kanjer,  Annemieke van Vleuten, de opstanding na de val van Rio en weer Tom Dumoulin die het flikt.

Het is niet waar, we zijn nog niet klaar,  zie ik, op het moment, dat ik dit schrijf  rolt er weer een Nederlandse wereldkampioene over de finish in Bergen Noorwegen, ze heet Chantal Blaak, wereldkampioene op de weg, weer een wielervriendinnetje op afstand  erbij,  Chantalleke ik blijf je volgen.

En dan is er nog een die graag wereldkampioen wil worden, Max Verstappen. Max vindt er niets meer aan, pas zijn rijbewijs gehaald en vindt het nu al niet meer leuk. . Zonder rijbewijs was veel spannender en ging het veel beter vindt Max .Misschien ligt zijn hart toch wel bij Jumbo als boodschappenbezorger   Afkomstig van een kermisfamilie uit Montfort zat Max als baby al in de botsauto's,  hele dagen te botsen met vader Jos, die nog regelmatig botst met zijn eigen vader en  hier uiteindelijk beiden niet ( zonder klappen) zonder kleerscheuren zijn uitgekomen, dat verhaal kennen we, waarna nog de nodige jaartjes in de kart volgden,  overigens  heel succesvol.  Dus Max heeft er al heel wat jaartjes als scheurneus opzitten.  Advies: Max neem of hou eens  wat afstand ! zou zo maar kunnen helpen, jouw tijd komt zeker.

Het jaar is natuurlijk nog niet voorbij, met de naderende herfst, grijze grauwe natte dagen, blijf ik lonken naar de zon. Het kriebelt in me, wil nog graag een langere fiets tracking tour maken op een of ander  zonnig continent eind van dit jaar of misschien in januari van het nieuwe jaar. Vooral leuke en lieve mensen ontmoeten, lekker praatje maken.  Ben jaloers als ik wereldfietsers met bepakking zie rondrijden. We zullen het zien. Ik laat het weten zoals altijd. Ik wens jullie allen een mooie nazomer en hopelijk zachte winter toe. Blijf lachen, blijf gezond.

Ciao,

Sluit me aan bij Piet. Mooi geschreven Wiel. groetjes van Marianne en Theo
  3. Emmelie:
    2 oktober 2017
    Daag Wiel,
    Dich hes wer ein sportief jaor achter de rök. Blief ut knap vinde.
    Umslaon van ut weer vind ik auk maar niks.
    Geef mich auk maar ut zunke
    Veur desse ut wets schient ze weer.
    Kump good.