YOU NEVER WALK ALONE. Rotterdam Marathon 2014

18 april 2014 - Venlo, Nederland

Hoe is het jullie vergaan, afgelopen “winter”?

Zelf zelden zo gelukkig geweest met de weersomstandigheden, ergens in November tussendoor nog de Zevenheuvelenloop 15 km gedaan in Nijmegen ,ook een geweldige happening. Mooi geen winter. Geen vlokje sneeuw aan de lucht. Geen gezeur met winterbanden. Geen snowboots. Geen bevroren vingers.  Maar ook weinig erwtensoep, boerenkool en rookworst. Kerstmis op het terrasje, zon in januari, vlekkeloos de lente in.  Prachtige Olympische Spelen gehad en wat er nog allemaal aankomt.  2014 heeft het goed met ons voor. Heb me voorgenomen dit jaar eindelijk eens uit te zingen zonder mijn eigen bijdrage (risico) op te souperen. Ben benieuwd of het lukt.

Aan mijn sportieve aspiraties zal het niet liggen. Heb dit jaar ook weer deelgenomen aan de Nettetaler Winterlaufserie,  in Januari, Februari en Maart telkens een zaterdagmiddagloop tussen de 10 en 15 km, alles met Urkunde en dan  inmiddels de gebruikelijke deelname aan de Venloop Halve Marathon. Ook dit jaar weer “fantastic”! Vorig jaar nog 2 uur 15 minuten,  nu 1 uur 59  minuten, jaartje ouder, kwartiertje korter.  Dit had wel te maken met wat nu komt.

Ik had jullie al eerder verteld voor de eerste keer in mijn leven mee te willen doen met de hele Rotterdam Marathon 2014, waarbij sommige familieleden, vrienden en kennissen zich echt afvroegen of ik nog wel ( richtig tickte !) goed bij mijn hoofd was.

Op eigen houtje en  een oefenschema van 18 weken  begin december tot april en 850 km verder en nog wat ingebouwde  trainingsstages in London (5x rondje)Hyde Park en Marbella met carnaval 2x de boulevard heen en terug goed voor 16 km, heerlijk zonnetje, zacht zeebriesje, zou het moeten lukken.

Afgelopen zondag 13 april  2 dagen na mijn 60 ste verjaardag  moest het eindelijk gebeuren in Rotterdam, the event of the year,  de hele marathon 42 km en 400 mtrs. Start 10.30 uur op de Coolsingel, samen met mijn broertje” Bennie de Marathonman” of the family, en natuurlijk weer Lee Towers, die al bij de start in mijn nek stond  te hijgen met “You never walk alone” wat hij overigens goed had gezien, wat wil je met zo’n bril,want er waren nog eens 13.000 loopfanaten from all over the world op het evenement afgekomen.

Wat een ambiance, dit had ik niet willen missen, drama en vreugde  op de m2,rechts van de weg ligt iemand aan de zuurstof en wordt opgelapt door de  Eerste Hulp,  links van de weg worden we vurig schreeuwend aangemoedigd.  “Wiel, Je bent er  bijna “ moet je nog wel even 18 km. Na de start voelt het alsof je opstijgt en bij de finish weer op aarde landt. Is een heel apart gevoel.

En wat denk je, ja hoor medaille in de pocket. Na 4 uur en 49 minuten en 40.000 stapjes nonstop de laatste 2 kmtjes waren ongelooflijk mooi, echt nog duizenden mensen op de Coolsingel, heb over de laatste 2,5 km 19 minuten gedaan, want eigenlijk wilde ik nog niet over de finish, het was een droom, Ben geen moment in de problemen geweest, wel daarna, 3 dagen spierpijn , eg wel.

Nu is alles weer normaal, zou je denken, ik heb de smaak te pakken, dus volgend jaar ga ik het weer proberen in april, dan de London Marathon 2015. Nu breekt het fietsseizoen weer volop aan, heb voorlopig  in  juli, augustus nog maar eens Alpe d'Huez en ook de Mont Ventoux op het programma staan.

Maar eerst expeditie ROME.  Ik verheug me er op.

Ergens eind  Mei zal ik nu onder geheel andere omstandigheden dan vorig jaar de geplande 1800 km naar Rome gaan afleggen, de banden zijn al opgepompt, de ketting gesmeerd, het tentje ligt klaar,  heb geen terugvlucht geboekt, dus kan het relaxed op me af laten komen. Wil voor de start van het WK medio Juni weer terug zijn.  Voor vertrek meld ik  mij nog even. Klik even op "de laatste foto"

Tot “blogs” en Happy Easter.

Wiel

Leuk muziekje      http://youtu.be/6ECw5DTULQ8

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade