JAMMER, VALSE START ! GEWOON WEER THUIS !!

23 juli 2013 - Venlo, Nederland

Lieve mensen,

Gisterenochtend volgens planning om 06.00 uur geheel bepakt en bezakt  vertrokken.

De temperatuur liep gedurerende de dag op tot 37oC dus was het een te zware dag. Mijn bidons kon ik elk uur bijvullen. Na 172 km en 9.20 uur afzien langs de Rijn vond ik het genoeg voor die dag. In de buurt van Bonn waren geen campings dus werd het een hotelletje in Romerstrasse, hoe toepasselijk.

Uitgeput en zittend op de rand van mijn bed besefte ik, dat het de komende weken  met nog 1800 km voor de boeg niet anders zou worden in Zwitserland en vooral Italie (Toscane) waar temperaturen worden verwacht boven 40oC Als deze hitte een voorbode was, van wat mij nog stond te wachten, kon dit wel eens uitlopen op een persoonlijk drama en zou het plezier in deze onderneming tot op het nulpunt dalen en per slot van rekening moet het wel leuk blijven.  Ik heb daarom mede op advies van mijn achterban besloten dit avontuur op dit tijdstip niet te vervolgen. Rationaliteit versus sentiment. Het schema dagelijks tussen de 80 en 120 km te fietsen bij deze hitte zou niet mogelijk zijn en ik moest dit  wel aanhouden anders zou ik mijn terugvlucht op 11 augustus missen.Dus minder KM's waren geen optie en tropisch warm blijft het toch.Het voelt wel als een teleurstelling, maar ik heb besloten het zekere vervolg van deze trip voorlopig in de koelkast te zetten, want vast staat, dat ik later dit jaar of voorjaar 2014 het karwei in een nieuwe opzet ga klaren. Rome is wel ver maar nog niet van mij af.

Voorlopig dank ik eenieder voor de "warme"belangstelling getoond bij mijn fietsperikelen en wens jullie het allerbeste. Blijf gezond en tot horens.

Ozze Wiel

1. Annemie De Kleermaeker:
    23 juli 2013
    Nou heel verstandig Wiel!
    Het zou ook niet zo moeten eindigen,in de zin van: Eerst
    Rome zien en dan sterven........
    Je hebt nog een heel leven voor je,barst van de energie en dus
    Kansen genoeg voor een nieuwe trip!
  2. Emmelie:
    Daag Wiel,

Det is 'n wies besloet. Zoel kapotmakerie zien gewaore en dit wille we toch neet. Waat in 't vaat zit verzaord neet. Kump beslis nog waal unne kier good toch!
    Geniet nog van de wermte heej.
    Groetjes,
    Emmelie
  3. Ria Hermans:
    23 juli 2013
    Jammer, maar gelijk heb je. dit weer is veel te warm. het voor- of najaar is een veel betere tijd om een dergelijke tour te maken. maar zonder "pijn" lukt het dan ook niet. je hebt in ieder geval kunnen proeven en je hebt de smaak te pakken. je komt zeker een keer op de fiets aan in Rome. hou me op de hoogte.
  4. Ritchie:
    Better safe than sorry..
  5. Ritchie:
    Better safe than sorry!!
  6. Bram en Carin:
    23 juli 2013
    Toen ik gisteren de journaalbeelden van Rome zag toen dacht ik al "hij gaat het echt heel zwaar krijgen" 40 graden Celcius touristen zochten verkoeling bij de Trevi Fontein en Wiel gaat op zijn fiets dit opzoeken.(eigenlijk gekkenwerk )Maar oke het is een doorzetter en zal niet snel opgeven.
    Met dit in het achterhoofd willen wij je zeggen dat we het een moedig en wijs besluit vinden om je trip naar Rome op een ander tijdstip te hervatten.
    Groetjes Carin en Bram
  7. Marco:
    24 juli 2013
    "Forza!"
  8. Mariëtte:
    26 juli 2013
    Hoi Wiel
    Wat jammer dat je jouw uitdaging uit hebt moeten stellen.
    Deze beslissing zal je veel moeite gekost hebben.
    Ooit las ik deze spreuk, is wel van toepassing denk ik.:
    Opgeven betekent niet altijd dat je te zwak bent om door te gaan...JE kunt het ook zien als sterk genoeg zijn om los te laten....!!
    Willem...op naar de volgende gelegenheid.
    Groetjes..MARIETTE EN JOHN
  9. Charlotte Frankort:
    5 augustus 2013
    Hoi Wiel,

Ik ben net terug van vakantie dus vandaar mijn late reactie. Wat jammer en tevens verstandig dat je de reis later zal plannen. Je hebt maar 1 lichaam en wees daar zuinig op. Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd.
    Het leven zit vol kansen en mogelijkheden dus het juiste moment komt zeker nog.

De KidzBase shirts wil ik graag even terug hebben tot je volgende keer. Wellicht kan ik ze nu nog gebruiken bij een andere promotie activiteit. De volgende keer lenen we ze graag weer aan je uit, tof initiatief!