AU REVOIR PARIS !!! Parijs Marathon 2015

17 april 2015 - Venlo, Nederland

Het was "Un Grand Honneur" deel te mogen nemen aan de Paris Marathon 2015, met 54000  "participants" een van de grootste Marathons ter wereld. Le Grand Depart op de Champs Elysees, zondag morgen 12 april 2015 -09.00 uur  De dag eerder, zaterdag 11 april was het     "anniversaire"      1 jaar ouder en dus weer verstandiger, heel sober, dus no party, veel rusten en op bed liggen.  Topsport is veel rusten, slapen, dus op bed liggen !   Broertje Ben de echte marathonloper is mijn grote adviseur, hij loopt ook mee, nou ja, lopen,  voor hem is het een huppelpartijtje, een gezellig uitje ! De dag voor de Marathon moet je altijd veel stapelen, zegt hij en vooral veel water drinken, je zult je afvragen, wat valt er in godsnaam te stapelen. Nou'" koolhydraten" dus, je kunt ze niet oprapen en rechtopzetten, neen naar binnen ermee, zo moet ik zegt Ben op mijn leeftijd ca. 700 stuks(gram) koolhydraten( 70 krentebollen) naar binnen duwen,  dit is dan een volle tank om de marathon op uit te lopen. Doe ik het  niet, dan kan ik bezoek krijgen van de man met de hamer. Ik heb hem nog nooit op bezoek gehad, dus weet niet precies wat ie nu van plan is met die hamer.  Meestal komt hij pas bij lopers die 35 km er op hebben zitten, moet verschrikkelijk zijn, zegt Ben .   Ik heb goed om me heen gekeken in Parijs, kon hem niet ontdekken. Het was er warm  rond het middaguur, 20o verschil met de trainingsperiode van 18 weken in Velden en omgeving, waar je continue tegen het vriespunt aan zat of zelfs eronder. Tot km 32 zat ik redelijk op schema, hierna nog 10 km in slowmotion de finish gehaald.  Het was een geweldige ervaring, de medailles worden met de keer mooier, nu staat de medaille van de Paris Marathon met stip  op 1 binnen mijn collectie. Hoogtepunt vond ik het vertrek midden op de Champs Elysees, dezelfde Champs Elysees waar zoveel geschiedenis is geschreven, de bekendste straat ter wereld, waar iedereen ooit wil zijn, die spanning voor de start, al die duizenden gezichtjes , uitdrukkingen en verschillende taaltjes. Imposant.  True pleasure !!    De herinnering van het mogen hardlopen in nabijheid van de meest bekende Parijse bezienswaardigheden  temidden van 150 verschillende nationaliteiten en de leuke Parijse aanmoedigingen van het publiek waren ongekend. Allez Wie-el !  Bij het verlaten van het Parc Fermé, belangstellenden die vragen waar je vandaan komt, Aaaah Hollande, die hebben wij hier ook rondlopen., ik merk op, O Francois, die  heb ik hier  niet gezien vandaag.  Courage Monsieur Wie-el.  Ik zeg "Merci"en strompel naar de Metro, waar ik blij ben, dat er een roltrap is, na 20 minuten val ik letterlijk de hotelkamer binnen, wat kan een douche toch lekker zijn,( Hotel Mercure Grande Arche,  La Defense  in Parijs  Nanterre -Prefecture) kan ik eenieder aanbevelen.  Na een goeie nachtrust is het maandag , het leven in Parijs gaat weer zijn gangetje. Op naar de volgende droom.    Nu weer de fiets op, nog enkele weekjes 28 mei a.s. en dan trappend op weg naar de Ramblas in Centrum Barcelona (1800 km)  waar ik van plan ben ( als alles meezit) in Maart 2016 de volgende Marathon 2016 te gaan lopen. Au revoir wordt   Adios   .Geniet van het voorjaar, blijf lachen, dus blijf gezond.     Wiel

Ps. Heerlijk marathonmuziekje !!!!

Ellie Goulding  Love like I do !

1. Piet:
    17 april 2015
    Leuk verhaol Wiel. We hebbeur d'r morge euver. Ik zoog de prachtige medalje en shirt van Ben. Prachtig. Wies morge.

Piet
  2. Marianne Heijnen:
    17 april 2015
    Mooi verhaal om te lezen. Fijn dat het goed is gegaan.
  3. Martin:
    17 april 2015
    Wat je toch allemaal kunt bereiken op een serie pizza's. Gefeliciteerd Tutti Pizza, mijn complimenten. Ik heb respect voor je dat je iedere keer weer die nieuwe uitdaging zoekt en dan ook weer met succes weet te " beteugelen "
    Succes met je nieuw avontuur.
  4. Ben Heijnen:
    18 april 2015
    Ha Wielie, nu effe naar Barcelona en als je terug bent dan gaan we knalluhh op de STELVIO.
  5. Annemie De Kleermaeker:
    19 april 2015
    Wiel wederom knappe prestatie,het houdt niet op bij jou,zelfs met de zes ervoor (in leeftijd)doe je voor niets onder!!!
  6. Emmelie:
    20 april 2015
    Daag Wiel,
    Veur de zoëvuuélste kier maar weer mien felicitasies. Weer knap staaltje was dao maar weer ff fliks. Meistal geisse asse alder wuurs aafbouwe dich geis allein maar mier doon. Gank zoë door.
    Vuuél succes
    Groetjes