TERUGBLIK BARCELONA 2015

20 juni 2015 - Venlo, Nederland

Beste mensen,

Als ik terugkijk op weer een grandioze fietstocht , dan komen vele herinneringen naar boven, de prachtige vergezichten, het begon al in de Ardennen, tussen Dinant en de Franse grens, verborgen pareltjes in stille dalletjes. Ardennen waren gedeeltijk verborgen Alpen, soms was het zwaar. De bijna gehele route tot aan de oorsprong van de Maas, hierna in  Frankrijk vervolgens de stroomgebieden van de de Saone, Marne ,Loire en Rhone. Talrijke beklimmingen en afdalingen de ene nog mooier dan de andere. Tientallen  schilderachtige pittoreske ingeslapen dorpjes, vaak geen mens te bekennen. De restanten van oorlogsgeweld  rondom Verdun. Elke ochtend om 06.30 vertrekken om getuige te zijn van het ochtendgloren, het mooiste gedeelte van de dag. Elke dag de eerste klant van de boulangerie, De overheerlijke croissants, pain chocolat en onmisbare cafe au lait De leuke hotelletjes, B&B's met leuk, lief en zeer belangstellend personeel. zoals  Katia eigenaresse van een bed & breakfast in Fontaine Francaise ( Dyon) een dorpje zonder hotel of restaurant, die spontaan een heerlijk diner ( Pasta Di Mama) voor me klaar maakte. Onder het koken raakten we in een geanimeerd levensbeschouwelijk gesprek en de problematiek van en met autistische kinderen, wat een van haar kinderen was. Ook hakten we de politiek in de pan, was wel effe lachen. De dag erna volgen de ranke  wijnbergen en idyllische dorpjes  rondom Beaune, prachtige plaatjes. Geweldig mooi fietsweer en als het een keer regende werd het meteen een overstroming zoals in Narbonne. De altijd imposante binnenkomst in Spanje, jarenlang met de auto gedaan, nu met de fiets, de bekende klim naar Le Perthus en de afdaling naar La Jonquera. Via Fiqueres en Gerona naar Barcelona. Familia Segrada en weer eens de Ramblas. Barcelona was het einddoel, maar voor mij was de weg er naar toe, dus de dwarsdoorsnede door Frankrijk veel belangrijker, het was voor het tweede jaar op rij een ware belevenis. Ik ben mijn fiets echt dankbaar. Geen vuiltje aan de lucht alleen aan de ketting.,Wat een heerlijke klimgeit.

Ook volgend jaar, gaan we er weer samen op uit , waar naar toe blijft een verassing.

Ik wens U allen vanaf vandaag een mooie zomer toe,( sit back and relax)  blijf gezond, blijf lachen, luister eens naar bijgaand muziekje, heerlijk om bij te fietsen,

I want take the easy road, keep on going.

First Aid Kit- My Silver lining     https://youtu.be/DKL4X0PZz7M     tot horens.

Wiel

Bedankt voor al uw mooie reacties

Team Krosselt 21B  voor de dagelijkse support.

Merci pour m'avoir et le formidable hospitalité en route !

Alle medewerkers van onderstaande hotels, B & B's, Gites.

Herve Belgie-                                           Le Domaine du Haut Vent

Dinant Belgie-                                           Hotel Ibis

Cugnon Belgie-                                         Hotel des Roches

Stenay Frankrijk-                                       Recidence Moulins Le Cygne

Bar Le Duc  Frankrijk-                               Hotel de la Gare

Chaumont Frankrijk-                                  Hotel St. Jean

Fontaine Francaise-                                   Les Boiseries Chambre d'hotes

Un special merci pour Katia Cabretti a Fontaine Francaise

Beaune Frankrijk-                                       Hotel le Foch

Cluny Frankrijk-                                          La Grange des Moines- Chambre d'hotes

Roanne Frankrijk-                                       Hotel Ibis Le Coteau

Saint Jean Soleymieux Frankrijk-                Gite Forissier

Le Puy en Valay Frankrijk-                           Hotel Ibis Centre

Villefort Frankrijk-                                          Aparthotel Le Mas des Sedaries

Ganges Frankrijk-                                         Hotel de La Poste

Beziers Frankrijk-                                         Hotel Ibis Palais Congres.

Narbonne Frankrijk-                                     B & B Hotels

Le Boulou Frankrijk-                                    Hotel Le Grillon d'Or

Sils   Spanje-                                               Motel La LLotja de Sils

Barcelona-                                                   Hotel Ibis Barcelona Viladecans

Transportbedrijf Soetens uit Eersel voor het fietstransport naar Nederland.

1. Ria Hermans:
    20 juni 2015
    Dich hes ut waer geflik. Complimente!!
    ik zeen now inens un gans nieje carriere veur dich; schriever van reisverhaole. Wae wet!!
  2. Marianne Heijnen:
    20 juni 2015
    Wat eine moeije reis Wiel. Um noeit te vergete! Knap gedaon.
  3. Hannie en Ben:
    20 juni 2015
    Een prachtig verhaal! Denk dat je zo,n reis met de fiets alles mooier beleeft dan met auto of vliegtuig. Je komt op mooie plekken waarje anders niet zou komen. Erg mooi broer xx
  4. Annemie De Kleermaeker:
    20 juni 2015
    De haes ut weer gefiks, knap huur!! Slaop nog maar Iers ens lekker
    Oet um beej te komme. Daonao pas nieje planne make
  5. Martin:
    21 juni 2015
    De grijze duif is weer geland op het honk in velden. Onderweg genoten van de vele "vergezichten". Zulke tochten verrijken je blikveld in de meest uitgebreide zin des woord. Je bent een "rijk" mens dat je dit nog allemaal kunt en mag meemaken.
    Op naar de volgende tocht. Gr. Martin
  6. Emmelie:
    22 juni 2015
    Daag Wiel,
    Wat unne prachtige toch hesse gemak. Fliks 't toch maar weer idder jaor. Knap gedaon. Gaon auk idder jaor nao Spanje, blief altied leuk, maar dan waal neet op de fiets. Bin benied wao de reis volgend jaor nao haer geit. Kinse nog ff euver dinke. Geneet van de zomer.
    Groetjes
    Emmelie
  7. Elmar (Mydealz):
    17 september 2015
    Beste Wiel,

Wat een prachtige tocht naar Barcelona. En wat een kilometers. Heel veel respect hoor.