WIELIO KEEPS ON ROLLING AND ROLLING !!

7 juni 2014 - Mantova, Italië

Ja, hoor als ik dit schrijf zit ik al dik in Italie. De laatste dagen lopen de temperaturen op tot 33oC, maar ik trap rustig door. Nog iets over mijn fiets: het merk is  KONA    type: Sutra.  Geen trapondersteuning of verkapte doping,  dus gewoon ordinair trappen.

www.konaworld.com

Hier nog een overzicht van de vorige etappes:

Dinsdag 3 juni  Mengen (Du)-Hohenems (Aus)                       132 KM

Schitterende etappe langs de Bodensee.

Woensdag 4 juni Hohenems - Strengen am Arlberg                110 km

Hier heb ik de Arlbergpas 1795 mtr. moeten beklimmen 5 km 8 tot 10%.met bepakking was knap heavy.  Meer info op Wikipedia.

Donderdag 5 juni    Strengen am Arlberg- Eyrs -Sud Tirol (Italy) 108 KM

Hier heb ik de Reschenpas moeten beklimmen ook weer 5 km naar 1504 mtr hoogte. Meer info op Wikipedia.

Vrijdag 6 juni  Eyrs-Trento                                                              149 km

afdaling van 80 km langs de Adige naar Merano en verder door naar Bolzano en eindbestemming Trento.

Vandaag zaterdag 7 juni Trento-Mantova                                      140 km

Superwarme dag, goed ingesmeerd

Weer eens langs het voor mij bekende Gardameer gereden, normaal altijd met de auto nu maar eens met de fiets door  Bardolino tot Peschiera.

Het was er zoals altijd rond deze periode topdrukte.

Inmiddels 1378 kms op de teller. Morgen gaat het richting Ravenna aan de Adriatische kust.  De restant route ziet er als volgt uit:  Ravenna-Assisi-Roma.

In principe nog  +/- 600 kms te gaan wat waarschijnlijk vanaf morgen met wat armslag nog 5 dagen in beslag zal nemen. De benen zijn nog steeds goed, het materieel blijft nog  heel.

Vanaf Remagen waar we elkaar tegen het lijf fietstten tot in Trento werd ik vergezeld door fietsmaatje Richard uit Pijnacker, hij was op weg naar Venetie. We hebben een week leuk samen  met elkaar doorgetrokken, over de Alpen gesleurd en heel wat afgelachen. Gisteren rond het middaguur hebben we afscheid van elkaar genomen, hij op weg naar Venetie en nu rijd ik het restant naar Rome  solo verder. Er zijn nog geen fotoos beschikbaar, want Richard heeft ze allemaal genomen op zijn apparaatje. Ik krijg ze nog. In mijn slotverslag wat er ongetwijfeld zal komen, zullen er zeker meer sfeerimpressies zichtbaar zijn.

Dus gelukkig alles ok tot nu toe, mis Semmetje en Finn wel moet ik bekennen, als ik terug ben zit Sem weer achter me op de"dreger" Opa te kietelen op de rug.

Ik ga me klaarmaken voor het avondeten, heel afwisselend elke dag wielerfood dus bergen spaghetti,s.

Ik wens jullie allen een fijn weekend toe en later in de week meer.

Prettige avond en tot Wiels.

1. Eef Benny en Lewis:
    7 juni 2014
    pap! De laatste km's ga jij zeker nog redden! Wij zijn mega trots op jou!! Xx
  2. Gerard J. Corts:
    Wiel,
    Het wordt een toppertje denken we maar zo !! Geen last vast zadelpijn ??
    Geniet ban je trip, en doe voorzichtig
    Groet ban Ria,Gerard en Muffin
  3. Marianne Heijnen:
    Hallo Wiel,
    Fijn weer wat te horen van jou. Ik keek er echt naar uit.
    Ja, de kleinkinderen die mis je wel.
    Leuk dat je een fietsmaatje had getroffen. Ja, ik mis ook wel de lekkere koekjes bij pap. Ben blij als jij weer de boodschappen haalt. hi...hi...
    Ben benieuwd wat je van Assisië vindt. Staat nog op mijn verlanglijstje. Maar niet op de fiets. Rustig aan verder. Heb al van Ben gehoord dat hij naar Rome komt. Leuk hoor. Veel plezier nog en voorzichtig. Lieve groet van je zus en zwager. Marianne.
  4. Sem & Finn:
    Lieve opa,

Wij zijn trots op jou! En blij als je weer terug bent, wij missen jou ook.

Een hele dikke kus en knuffel,

Sem & Finn
  5. Annemie De Kleermaeker:
    7 juni 2014
    Zeker haols ze de letste km.dao twijfel ik neet aan geweldig huur!

Gr. Annemie De Kl.
  6. Ria Hermans:
    10 juni 2014
    ik had vruuger neet kinne dinke desse nog ens zo'ne sporter zoels waere. Petje aaf!!
    volges mich vluugse euver de waeg! dink d'r aan, asse in Rome bis is ut veurbeej. Maar dich kinnende, hesse al ein volgende toch in gedachte. Santiago de Compostella?
  7. Martin:
    10 juni 2014
    Super wat je doet wiel , doen weinig mensen je na. Ben het weekend met de fietsers van gebatrans naar de galibier geweest. Ik heb nu van dichtbij gezien dat fietsen soms "afzien" chapeau voor je daadkracht, mensen als jou hebben karakter met een grote K. Gr. Martin